درباره انواع مدل های گازی کولر گازی

درباره انواع مدل های گازی کولر گازی

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

فقط یک سیستم خنک کننده قوی که باد سرد از آن می وزد می تواند گرما و تلاطم ناشی از آن را از بین ببرد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که گرما اذیتشان می کند، بهتر است در خانه و محیط کارتان از کولر استفاده کنید. قبل از اینکه بدانید گاز کولر گازی چیست؛ مقاله کولر گازی و انواع مدل های آن را حتما بیشتر بخوانید؟ البته لازم به ذکر است که استفاده از کولر گازی مستلزم دانستن نکاتی است که یکی از آنها را می توان گاز کولر گازی دانست. در ادامه به معرفی انواع کولر گازی می پردازیم تا با آن ها آشنا شده و نسبت به هر کدام انتخاب مناسبی داشته باشیم.

 

درباره انواع مدل های گازی کولر گازی

آشنایی با کولر گازی مبرد

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که کولر گازی مبرد چیست؟ قبل از بررسی این گاز لازم است به نقش گاز در این دستگاه و تاثیر آن در خنک سازی محیط اشاره شود.
کولر گازی که یک سیستم خنک کننده است از قطعات مختلفی مانند کمپرسور، اواپراتور و کندانسور تشکیل شده است. در این دستگاه از گاز مخصوص یا ماده خنک کننده استفاده می شود که این گاز و مواد را در قسمت کمپرسور فشرده می کند و به دنبال آن کمپرس حرارت خود را از دست می دهد و به دنبال از دست دادن گرما به مایع تبدیل می شود. مایع به دست آمده از این فرآیند به قسمت کندانسور رفته و در آنجا خنک می شود و سپس طی فرآیندی به سمت محیط خنک می شود.
گاز کولر گازی را می توان بارها مایع کرد و این چرخه ادامه پیدا کرد.

این کار تا زمانی ادامه می یابد که گاز دستگاه تمام شود یا خراب شود. وقتی این اتفاق می افتد، باید به فکر شارژ کولر باشید. توجه داشته باشید که نداشتن گاز کافی در دستگاه باعث اختلال در عملکرد آن می شود و اگر کولر گازی شما به اندازه کافی گاز نداشته باشد، نمی تواند محیط را به خوبی خنک کند.

 

آشنایی با انواع گاز کولر گازی و نحوه عملکرد آن:

همانطور که گفته شد گاز مورد استفاده در کولرهای گازی خنک سازی لازم را فراهم می کند که در طی فرآیند مایع سازی اتفاق می افتد. حال باید بدانید که گاز مورد استفاده برای این دستگاه انواع مختلفی دارد. در ادامه به معرفی انواع کولر گازی و معرفی آن ها به شما می پردازیم.

فریون
فریون یک ماده شیمیایی خنک کننده است که معمولاً گازی است. این گاز در قسمت کمپرسور کولر گازی فشرده شده و طی این فرآیند به مایع تبدیل می شود و به دلیل خاصیت خنک کنندگی می تواند هوا را به خوبی خنک کند. همچنین باید توجه داشت که این گاز از هوا سنگین تر است و به همین دلیل استفاده از آن می تواند باعث خنک شدن محیط شود.

 

انواع مبرد
گازهای مبرد از دیگر گازهایی هستند که انواع و ویژگی های متفاوتی دارند. به نظر می رسد نکته جالب در مورد گازها نامگذاری آنها باشد. در مورد نامگذاری این گازها باید گفت که طبق قرارداد بین المللی ابتدا نام هر گاز با حروف بزرگ R نوشته می شود و به دنبال آن اعداد و ارقام دیگری که هر کدام نشان دهنده ترکیب شیمیایی گازها هستند، نوشته می شود. . در ادامه به معرفی انواع کولر گازی و ویژگی های آنها می پردازیم تا در جریان آنها قرار بگیرید.



بازدید : 285
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 6:1
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: